[IPs] Om plaster

Hei Ole Berner
Jo, jeg har også erfart at det løsner.
Det er fryktelig ergerlig, finner liksom ikke ut av det før bl.s. er høyt.

Jeg trenger hver annen dag, og i den forbindelse svetter jeg mye.
Dersom jeg ikke skifter plasteret etter trening, dannes det kondens inne i plasteret, og det kan bli rødt og klump dannes.

Derfor fikk jeg for et par måneder siden via min lege lov til å få ubegrenset materiell til pumpen.
Men nå sier pumpeleverandøren at trygdevesenet er blitt strengere og vi trekke inn slike avtaler....

Alternativt er det godt mulig å kjøpe kanyler med stål nål, og ta den ut og inn/ samme nål i bruk i flere uker.
Men da må jeg plastre meg masse, og det er lettere for at det hele løsner.
Det var mine erfaringer, noen litt utenfor det spørsmålet du tok opp. Men kanskje nyttig for noen?

mvh Helga
(diabetes siden 1977, 33 år og pumpebruker siden 1990)

email @ redacted on 28.10.2000 15:46:00