From: Jenny Borgen (EDT) <email @ redacted>
To: 'IP-Scandinavia' <email @ redacted>
Subject: [IPs] Slangbyte
Date: 16. oktober 1998 09:13

Hej.

Jag har idag bytt infusionssetet för första gången. Jag gick upp en
halvtimme tidigare så att jag skulle ha gott om tid. Jag förberedde så
långt
det gick genom att dra bort skyddspapper och lägga fram allt jag behövde på
bordet. Gick sedan igenom allt steg för steg tills nålen äntligen satt på
plats. Det gick alldeles lysande.

Jag har nu haft pumpen i fyra dagar och i natt hade jag dawn phenomenon.
Det
har jag haft i flera år när jag hade flerdosbehandling så jag är inte det
minsta förvånad. Jag hade 8.4 klockan 3 inatt och 10.7 imorse när jag
vaknade. Nu efter frukost har blodsockret stigit till 12.7. Jag har precis
pratat med min diabetessjuksköterska och vi ska höja min basaldos från 0.8
(som jag har hela dagarna) till 0.9 mellan 3 och 7. Vi får se vad som
händer.
Jag hade också lite syra i urinen imorse när jag vaknade, jag hade inget
socker i urinen så det är ju inget alarmerande. Jag har förmodligen bara
ätit för lite.

I det hela är allt stabilt, behövs bara mindre justeringar vissa tider på
dygnet. Jag har en fråga, är det meningen att jag ska ta någon liten dos
när
jag ligger högt. Nu efter frukost har jag ju t ex 12.7, ska jag ta lite
extra för att sänka det?? Jag tog ju min morgondos innan jag åt. Om ni har
några tips angående extra doser mellan måltider så får ni gärna maila.

Ha det så bra!

//Jenny
Jenny Borgen
LM Ericsson Data AB