Re: [IPs] Ny p pumpe

Hei Tor
Jeg slenger meg på et svar.

Har hatt pumpe siden 1990, og det er blitt mange arr på magen min som jeg aldri vil få bort.
Jeg forsøker derfor å skifte stikkested oftere nå enn de første årene (hver 5. dag?), nå skifter jeg  hver 2. eller 3. dag for å unngå irriterte stikkested der oppsugningsevnen til vevet etterhvert blir ustabilt og gjerne med klump.

Dessuten trener jeg 2. eller 3. dag, og etter jeg har svettet er det to effekter som kan inntreffe pga svett plaster fra innsida: Det blir ekstra rødt stikkested samt det er lett for at enten kanylen går ut/plasteret sitter, eller plasteret løsner med effekt at kanylen også forsvinner.
Det verste er jo at plasteret sitter og kanylen forsvinner fra stikkestedet, det er vanskelig å oppdage tidlig nok.

mvh Helga

email @ redacted on 15.10.98 23:50:00