From: Jenny Borgen (EDT) <email @ redacted>
To: 'email @ redacted'
Subject: [IPs] Jag har fått min pump!
Date: 15. oktober 1998 09:38

Hej.

Jag fick min pump i tisdags och har nu bara en kommentar, I LOVE IT!! : )

Jag kom till sjukhuset efter frukost i tisdags, hade tagit lite mindre
insulin än vanligt enligt instruktioner från läkaren och hade därmed ett
blodsocker på 17.3. Efter att vi satt in pumpen började blodsockret sjunka,
lite grand i taget, och hamnade till slut på värden mellan 4 och 7. Mitt
första nattvärde var 5.3, helt otroligt!!
Jag har än så länge bara en basal profil på 0.8 IE. Men eventuellt får jag
lägga till åtminstone en till eftersom jag fick lite lågt blodsocker igår
eftermiddag. Men än så länge har det gått jättebra, jag mår kanonbra. Jag
sover med den löst i sängen och märker knappt av den. Jag har bara vaknat
ett par gånger av att jag legat på den.

Något annat som imponerar mig är att jag inte överhuvudtaget känner av
infusionsetet. Jag kör med Sof Set QR och använder Sof Serter för att sätta
in den. Jag trodde att det skulle göra jätteont att sätta in den (nålen är
ju lite större än vad jag är van vid) och jag var ganska nervös. Men jag
kände INGENTING, inte ens ett litet stick. Jag ska byta setet imorgon bitti
för första gången på egen hand, vi får se hur det går. Jag skulle nästan
behöva en hand till för att kunna hålla reda på slang, kanyl, tejp osv. Men
jag antar att man får in vanan på detta också.

Jag är så glad att jag fått den här pumpen (Minimed 507C), jag tror att den
kommer bli en av mina bästa vänner! : )

//Jenny

Jenny Borgen
LM Ericsson Data AB