[IPs] E 4 oklusjonsalarm aarrrrgh!!!

Det finnes ikke noe mer irriterende enn å våkne klokka tre om natta av at pumpa "klager."

Men til den egentlige saken:

I løpet av de to siste ukene har jeg hatt samme opplevelse to ganger.

E 4 har gått, jeg har byttet infusjonssett og alt har fungert fint en stund til. Men så har alarmen gått igjen etter noen timer. Første gang byttet jeg ikke ampulle, så jeg tenkte det kunne være verdt et forsøk - bingo. Ikke fler problemer etter at den ble byttet. Jeg har ikke kunnet se noe galt med ampullene (fremmedlegemer ol), men det er kanskje ikke alltid så lett å se? De to ampullene dette har skjedd med, har kommet fra to forskjellige pakker. Jeg bruker Humalog, og har ikke hatt slike problemer før. Er det noen av dere som har opplevd dette, eller har en fornuftig forklaring på det?

Heldigvis har ikke blodsukkeret havnet helt på tur, men jeg liker ikke tanken på alarmer som går i tide og utide :(

Ingrid F
(D-Tron)