[IPs] Hemma igen!!

Hej alla.

Tänkte bara meddela att jag är hemma från min Afrika-resa igen och allt har
gått så himla bra! Utan pumpen hade denna resan varit jättejobbig. Jag har
haft ett par toppar på 16 men annars har det legat jämnt mellan 6 och 10
hela tiden. Jag behövde inte ens öka min basaldos. Nålen åkte ur en gång men
den dagen var det ca 35 grader varmt så det var inte så konstigt.
Jag pratade med återförsäljaren av Minimed pumpen igår (de vet vem jag är
eftersom jag är den första i Sverige som har Minimed 507C) och berättade att
jag är så himla nöjd. Det blev de mycket glada att höra.
Det var ett par tillfällen som soldater/poliser undrade vad det var.
Eftersom alla pratade engelska förklarade jag att jag är diabetiker och att
det var medicin. En del tog tag i den och jag visade slangen och
insticksstället och sa att den inte gick att ta bort. Om jag hade gjort det
är jag rädd att de hade tagit pumpen ifrån mig.

Jag tänkte att jag ska skicka in ett HbA1c bara för skojs skull, för att
jämföra med tidigare testresultat.

Så jag kunde inte vara nöjdare!! Tack vare pumpen har jag fått en otrolig
upplevelse av resan som jag tror hade varit omöjlig om jag hade tagit
vanliga sprutor. Livet är såååå mycket enklare med pump!!

//Jenny

Jenny Borgen
LM Ericsson Data AB
Help Desk Technician