[IPs] Stål vs. plast/teflon

Hei!

Når juni er over, har jeg også brukt opp mine gjerrig tilmålte 7000.
Hovedgrunnen til det er at jeg i starten brukte Sof-Set, som fungerte dårlig
for meg. Det førte til at jeg stadig måtte skifte, og at pengene gikk ganske
så fort. (Sof-Set er de dyreste MM settene, 1500 for tolv stk). For en stund
siden gikk jeg over til Comfort som fungerer mange ganger bedre.

Men prisen er fortsatt et problem, i alle fall om trygdekontoret skulle
sette seg på bakbeina.

Det billigste er jo stålnåler. Derfor ville det være interessant om noen har
erfaringer med det å dele.

Noe av det jeg lurer på er
1.Er de mer ubehabelig å gå med?
2.Gjør de mer skade på huden etter lang tids bruk?
3.Kan de brukes lengre enn teflon? Nå skifter jeg hver 3.dag.
4.Har de lettere for å tette seg?

Det aktuelle infusjonssettet vil være Polyfin QR. Det ligner på Disetronic
Classic, men er delbart.

Mvh
Ingrid

PS: Jeg ville sette pris på om dere svarer til denne adressen:
email @ redacted
På forhånd takk :)