[IPs] Her er noe jeg ikke liker så godt med D-Tron

Siden overskriften min er så negativ, kan jeg jo først skrive noe positivt
;-). I dag ble jeg ikke vekket av bokstavelig talt "dårlige vibber" om
morgenen. Sov med magebelte i natt så jeg hadde litt mer orden på slangen.
No problem.

Så til det negative... Jeg måtte til med en midlertidig reduksjon i
basaldosen før idag for å unngå den forhatte følingen. Når man har en
midlertidig basaldose, utløses A7 når pumpa går tilbake til vanlig dose
igjen. Denne må man bekrefte med noen tastetrykk. Jeg ser på det som en
ulempe om jeg skulle bli nødt til å programmere en midlertidig basaldose før
jeg legger meg. Da må jeg jo våkne for å bekrefte alarmen, slik at pumpa
fortsetter som den skal. MiniMedpumpa var ikke slik. Den ga tre pipesignaler
hver hele time mens den midlertidige basaldosen gikk, men ingen alarm når
den gikk tilbake til normaldose igjen. Jeg har ikke lest hele manualen ennå,
så jeg vet ikke om man kan slå av denne alarmen. Uansett ville det være en
fordel om man kunne. På den andre side er det jo bedre å våkne av den
alarmen enn å våkne med føøøøøøøøøling! *følinger om natta er aldri spesielt
milde for min del*

Fra lørdag av skal jeg først jobbe som leder på Blindeforbundets barneleir
en uke, før jeg delta som deltaker på ungdomsleiren. Det vil bli to uker med
mye aktivitet, lite soving og uregelmessige måltider, så da før jeg virkelig
testet den nye pumpa under forhold som den forhåpentligvis passer for. Jeg
gir lyd fra meg når jeg kommer hjem igjen.

All the best
Ingrid