From: email @ redacted href="/mailjoin.shtml">Ishtar Polite Siljemark
To: email @ redacted href="/mailjoin.shtml">email @ redacted
Sent: Wednesday, January 22, 2003 10:46 AM
Subject: [IPs] SV: [IPs] Re: [IPs] SV: [IPs] svängande värden och missnöje med väska.

Hej Käthe,

Den nya pumpen ”Paradigm” lanserades i USA under 2002. På www.minimed.com kan du se den. Skillnaderna är att den är mindre, vattentät för bad och att den är ljudlös (inget klickande) i övrigt kan den samma saker som 508 fast jag tycker programmeringen verkar enklare på Paradigm. Jag ringde Medtronic Sverige och frågade och de sa att den kommer till Europa under 2003. Jag var på ett informationsmöte om pumpar på Karolinska Sjukhuset i förra veckan och de visste inget om den, inte heller på Södersjukhuset där jag går själv kände de till den. Det verkar som att man måste hålla sig själv uppdaterad om nyheterna. På KS visade de en ”ny” Disetronic-pump, på Disetronics internationella hemsida är deras nya pump en helt annan. Tillverkarna är från USA och det är väl där det nya kommer först.

Har du lust att utveckla lite av vad det är du tycker är bra/dåligt med pump?  Jag är som en svamp just nu, suger i mig information.

Ha det så bra!

//

Ishtar Polite Siljemark