From: email @ redacted href="/mailjoin.shtml">Ingrid Fylling
To: email @ redacted href="/mailjoin.shtml">email @ redacted
Sent: Thursday, January 25, 2001 1:39 PM
Subject: [IPs] Hei!

Oi da... Her synes det at det har vært mye tull med hotmail i det siste. Jeg fikk "siden kan ikke vises" etter å ha trykt på "send," men likevel må mailen ha blitt sendt hver gang jeg forsøkte. Bare å beklage.

På det du forteller, synes jeg D-Tron høres litt "halvferdig" ut. Personlig tror jeg jeg velger å vente for å se hva som dukker opp på pumpemarkedet etter hverrt.

På MiniMedpumpene kan man skru av 12h limiten. Jeg har selv aldri brukt denne funksjonen, og skjønner ikke vitsen med den heller. Tror forresten pumpa sier ganske kraftig i fra når den går i "suspend" (stop).

Når det gjelder å "boluse" når det er en del bråk rundt om kring, er det litt verre. Likevel betyr ett trykk på pilopp 1IE, så ved å telle går det på et vis. Synes av og til det er vanskelig, fordi det ikke er helt enkelt å kjenne om man faktisk har trykt skikkelig på knappen. Er jeg usikker, trykker jeg pilned for avbryt, og begynner forfra igjen. I verste fall må jeg dra fram pumpa for å se på den. Jeg er så fantasiløs at jeg vanligvis bærer den i bukselomma, men til gjengjeld er den lett tilgjengelig der. Bar den i BHn ei stund, men fant ut at det ikke var det som passa meg best. For det første merka jeg hele tida at den var der, som en konstant påminnelse om at jeg har diabetes. Dessuten var den lite tilgjengelig når jeg hadde behov for å se på den. Likevel kjenner jeg flere som synes det er den beste måten å bære pumpa på.

Ellers har jeg et aldri så lite sprsmål::
I dag har jeg oppdaget noen små luftbobler i slangen, men de ser ikke ut til å bevege seg når jeg tar en bolus. Insulin er jeg sikker på at jeg har fått, for blodsukkeret har vert strålende idag. Hvordan i alle dager kan det ha seg, når det er bobler i slangen?? Kan det gjøre tilførselen unøyaktig, slik at det er best å bytte?

Igår testa jeg for første gang å ta et karbad. Tapen satt som den skulle, men føling skal jeg love dere jeg fikk. Det varme vannet må ha speeda oppsuginga. Dermed har lille Ingrid lært noe nytt :)

Hadetbrasålenge!
Ingrid