[IPs] Skrekkscenarium D-Tron

Jeg prøver meg med en tenkt skrekkhistorie som jeg faktisk tror kan gå i
oppfyllelse en eller annen gang (kanskje raskere enn Disetronic håper):

Pumpebruker med pumpa montert inntil kroppen (lik meg) og som har montert
bolus ringen rundt "pil opp" Dermed er denne knappen utilgjengelig for
feiltrykking ved sikkerhetsbeltere eller ved at man bøyer seg etc. Man føler
seg trygg, for trygg, og bryr seg ikke om noe kommer borti pumpa mens man
jobber.

1) To raske trykk på meny og et raskt trykk på knappen ved siden av og vips
man er i  STOP.
            (Dette er realiteten. Etter to dager med pumpa opplevde jeg
nettopp dette ved et uhell. Jeg trodde jeg ga bolus, men pumpa lå opp ned.
Hvor ofte vil dette skje med tusenvis av brukere som bruker den 365 dager i
året?))

Man jobber videre etter og etter en lang stund skjer nesten det samme:

2) Tre raske trykk på meny og et raskt trykk på knappen ved siden av og vips
man er i  FYLL AMPULLE.

Forsatt er det ingen krise, har man vært så uheldig så er sannsynligheten
stor for at man snart kommer borti enda en knapp. Og det gjør vår venn, men
pumpa går ikke videre til en mindre farlig meny. Den bare venter at 1min
skal gå, men stadig blir nye knapper berørt og minuttet blir enda lenger.
Det går mange mange meinutter, men pumpa bare venter på at du skal være
veldig uheldig.

3) Vår venn bøyer seg ned og bekreft knappen blir trykket ned i tre sekunder
ved et uhell. Dermed kommer 20IE insulin inn i magen, og blodsukkeret hans
var lavt fra før pga all jobbingen.........

Ja, nå er dette skrevet ned og ligger i arkivet på Insulin Pumpers i USA. Og
når tiden kommer tar jeg fram denne mailen og synger med Øistein Sunde: "HVA
VAR DET JEG SA........"

Det hadde vært morsomt om Disetronic hadde kommentert denne mailen.