[IPs] D-Tron

Hei ”medpumpiser!”
Vil først si at Erik er en heldiggris! Har selv lest en del om D-Tron og ser
at den har om trent samme funksjoner som MM507c, og bruker ferdigfylte
ampuller :-) (Regner med de kommer med Humalog?). Samtidig har den vibrasjon
– noe jeg absolutt ville foretrekke framfor pipesignaler (folk får av og til
noen temmelig undrende blikk når BH’n/bukselomma mi piper ). Jeg er også
100% enig i at det er best ikke å være så avhengig av å måtte se på
displayet når jeg skal programmere. Er født svaksynt, og må derfor holde
pumpa forholdsvis nært meg når jeg skal programmere noe annet enn en vanlig
bolus. (Lite diskret) Hvordan er det med D-Tron? Har den
pip/vibrasjonsfunksjoner for f.eks midlertidig basal, square bolus osv.? Jeg
er av de som liker den forlengede bolus når jeg spiser f.eks. pizza.

Lurer også på hvordan det er med trygderefusjon ved bytte av pumpemodell.
Jeg har hatt 507c i en drøy mnd., men nå ønsker jeg å forsøke D-Tron fordi
den har de funksjoner jeg ønsker av ei pumpe + litt til. Vil det bli
problemer med å få refundert en ny pumpe etter så kort tid med den jeg
allerede har? Om ikke annet: Finnes det noen mulighet for å teste ut D-Tron
før man bestemmer seg for at man vil ha den? Det ville jo være litt dumt om
man bytta, og det viste seg at man likevel trivdes best med den modellen man
allerede hadde.

Dette ble visst en litt rotete mail, men alle svar mottas med takk :-)

Mvh Ingrid