[IPs] D-tron

Fikk D-tron pumpe idag. Har begynt å kladde ppå en rapport. Kanskje jeg går
"online" i morgen.

Erik

En personlig rapport om D-Tron

Bakgrunn:
Jeg er en 38 år gammel diabetiker som har hatt diabetes i ca. 23 år. Har
benyttet H-tron pumpe fra Disetronic de siste 4 år. Insulinpumpe behandling
fungerer meget godt for meg. Som de fleste pumpebrukere har jeg mine
særegenheter og ønsker for insulinpumpa. Det viktigste for meg, for å si det
kort, er at pumpa kan betjenes uten at man ser på pumpa og at den ellers har
de viktigste funksjoner og er lettvint å bruke. Alle mulige varianter av
bolus og basaldoser er for meg ikke de viktigste egenskaper for pumpa. Etter
4 år med H-Tron har jeg vent meg til denne, og mine synspunkter vil derfor
være svært preget av de vaner jeg har opparbeidet.

Førsteinntrykk:
Det var fredag kveld kl 23:00 jeg kom hjem og fant en liten pakke med D-Tron
pumpa og en kortfattet bruksanvisning på norsk. Det komplette engelske
instruksjonen hadde jeg ikke fått enda. Størrelsen virket i utgangspunktet
vesentlig større enn den gamle H-tron. Lengden var øket mye og den var også
tykkere, men pumpa var blitt mye smalere noe som kunne være et pluss for
meg.

Utseende og design:

 H-tron plus V100D-tron
Dimensjoner
L x b x t

Målt med slangen montert109 x 55 x 19 mm
Den gamle H-tron er faktisk volummessig noe større. Ulempen med H-tron er at
slangen stikker rett ut og blir ofte belastet ved bøyning av slangen.

118 x 49(40) x 21
D-tronVirker større, er 2cm lengre, men bare 8-9mm lenger ved montert
slange.
Vekt:H-tron er noe lettere enn D-tronVirker tyngre. Batteriet er større

IP-grad:IPX7
Begge pumper har påtrykt IP-grad som sier at begge pumper er like vanntette.
H-tron må ha en plastknott for å tette "ventilen" for trykkutjevning før den
brukes i vann. Av erfaring vet jeg at det går dårlig uten denne.IPX7

Det kommer forhåpentligvis mer snart ..................