Re: [IPs] litt av hvert...

Jag är också pumpanvändare. Jag använder minimed pureline comfort och har ingen
del av slangkopplingen kvar på kroppen, när jag kopplar loss pumpen....
Bada med slangbiten kvar är nog ingen fara, eftersom den tätas direkt efter
losskoppling....
Fördelen med pureline comfort är att det bara finns en kanyl på kroppen, inga
slangbitar.. Du kopplar loss pumpen ifrån kanylen på kroppen via en snaplock.
Mycket bekvämt och praktiskt....
Värt att rekommendera.....
Kim Nielsen
Sverige