[IPs] Re: [IPs] Äggvita

Jeg har ikke så mye greie på dette. "Äggvita" er det vi kaller proteiner i
Norge. Har man det i urinen er det tegn på nyreskade. Men jeg trodde
Microalbulmin var noe annet. En slags mål på mengden av store "molekyler" i
urinen. Dette kan gi en forvarsel på nyreskade, men er ikke så alvorlig som
eggevittestoffer/proteiner.. Imidlertid er dette en usikker test, og
grenseverdiene blir stadig endret. Har man hatt for høy fysisk aktivitet
dagen før testen så kommer man over grensen. Hadde for høy verdi på
microalbum en gang, men neste test var OK.

Hadde også proteiner i urinen en gang, men da hadde de byttet mine prøver
med en gammel mann med store nyreskader. I følge den testen så skulle jeg
ikke hatt nyrer i det hele tatt. :-)

Har ikke noen av dere andre litt mer peiling på dette enn meg?
Stemmer det jeg skriver her?

Erik Wold

E-mail private: email @ redacted
E-mail work: email @ redacted

Want to know more about me? Visit my homepage:
http://ew.nu