RE: [IPs] Hvilken pupmpe skal jeg velge?

Hej Siri.

Jag har Minimed-pumpen och den trivs jag jättebra med. Jag valde den av lite
olika orsaker. Dels tycker jag att den är snyggare, och det var en viktig
sak för mig fast det låter kanske lite ytligt... En annan orsak är att det
säljs färre och färre Disetronic-pumpar i Sverige, en stor orsak är att
Minimed ligger längre fram i sin teknik än vad Disetronic gör enligt min
diabetessköterska. Jag tycker att min pump funkar alldeles utmärkt, jag är
jättenöjd och trivs med den.  Jag har aldrig varit i direkt kontakt med
Disetronic-pumpen så jag har egentligen ingenting att jämföra med, men
skulle jag rekommendera någon pump skulle jag rekommendera Minimed-pumpen.
Jag läste på massor om båda pumparna innan jag bestämde mig för Minimed, så
jag kan det mesta om de båda. Minimed är den pump som passade mig och mina
behov bäst.

//Jenny

Jenny Borgen
LM Ericsson Data AB