Re: [IPs] SV: [IPs] Godt nytt pumpe år

Takk for informasjon, Reidun. Jeg skal ta en nærmere titt på den kjølebagen du snakker om.

Jeg har en kommentar til det du skriver om at flere pumpebrukere opplever at blodsukkeret stiger tredje dagen. Jeg opplever det samme - selv her i Norge midt på vinteren. Min erfaring er at det hjelper å skifte nål, så her hjemme skifter jeg nål hver tredje dag og hele settet + ny ampulle hver sjette dag uansett hvor mye insulin det er igjen i ampullen (synes Humalogen virker dårligere og mer ujevnt mot slutten). Da jeg var ute og reiste nå og det gikk tett, skiftet jeg nål hver andre dag i tillegg til at jeg satte opp basaldosen. Det fungerte for meg. Jeg tror m.a.o. at det ofte ikke bare er insulinet i ampullen som fungere dårligere, men at det er på innstikkstedet det tetter seg/blir
irritert og gir ujenn oppsuging.

Også et spørsmål litt på siden; jeg har aldri vært i Sør-Amerika, nærmeste jeg har kommet er Guatemala, er Ecuador å anbefale som reisemål?

Siri