[IPs] Stress og blodsukker

Hei!
Jeg har erfart at lett stress eller positive forventinger gir meg lavt
blodsukker. Stresser jeg derimot så mye at jeg kjenner adrenalin, kan
blodsukkeret mitt fyke til himmels. Det er vel egentlig logisk, siden
adrenalin er et stresshormon som bla. får leveren til å frigjøre glukose.
Når det skjer er det ikke sikkert man har nok insulin i kroppen, slik at
blodsukkeret blir for høyt. Likevel synes jeg ikke det har vært så mye
problemer etter jeg begynte med pumpe, men det er sikkert individuelt
hvordan man reagerer.
Mvh Ingrid