[IPs] Blod i kanylen

Jeg har fått noen prøver på Comfort (ligner på Tender) , som jeg tester om dagen. Trives bedre med disse enn med Sof-Set (90 grader teflonkanyle). Men idag begynte det plutselig å gjøre ganske vondt rundt kanylen. Da jeg etter ei stund fikk anledning til å sjekke forholdene, oppdaget jeg at det blødde. Synes det var litt merkelig, siden kanylen hadde vært inne i to dager. Jeg trodde blødninger vanligvis kom i det man stakk og jeg har aldri sett en bloddråpe med Sof-Set, men jeg er jo ganske fersk på området ennå... Blodsukkeret rakk heldigvis ikke å stige.

Har dere opplevd noe slikt før - at det bare begynner å blø slik, uten at man har fått seg en trøkk over kanylen?

Lurer...

Ingrid