RE: [IPs] PUMP!!!!

Hej Madeleine.

Vad roligt att det funkar bra!!

Jag tar alltid 1 enhet insulin när jag kopplar bort pumpen, då undviker jag
eventuella toppar. Jag har den aldrig av mer än en timma i taget.
Om du åker och simmar kanske du inte behöver ta någon extra enhet eftersom
du rör på dig. Säg att du ska bada två timmar. Testa och koppla bort den en
timma utan nån extra dos. Koppla sedan på den och ge dig en enhet och ta
sedan av den igen. Vet inte om det är rätt sätt, men kanske värt ett försök!
Börja med att göra intensiva blodsocker kurvor just vid badningen (säg var
15e minut), se när blodsockret börjar stiga. Den tidpunkten är ju den bästa
att ta dosen förstås (antar att du har Humalog i pumpen). Testa är alltid
nyckelordet tycker jag när det gäller att komma på det bästa för dig och din
nya vän! : )

//Jenny

Jenny Borgen
Ericsson Business Consulting Sweden AB