[IPs] RE:

Hej Madeleine.

Jag använder Humalog i pumpen och det funkar jättebra. Mina blodsockernivåer
ligger konstant på mellan 4 och 8, ibland högre men Humalogen sänker det
rekordsnabbt. Jag tror att Humalog är det bästa att använda...

Jag har hört lite olika varianter på vart man gör av pumpen på natten. En
del har sytt på en extra ficka på pyamasen där de lägger den, andra sätter
den bak på trosan. Själv har jag den löst i sängen. Varken jag eller min
kille har någonsin störts av den på natten. Ett par gånger i början glömde
jag den och reste mig upp utan att hålla i den varpå den med ett ryck blev
hängande i slangen. Nålen åkte inte ut, den sitter så bra att jag inte tror
att det finns risk att nålen åker ur om du trasslar in dig i slangen. Du får
helt enkelt komma på själv vad som passar bäst för dig.

//Jenny

Jenny Borgen
LM Ericsson Data AB
Help Desk Technician