Re: [IPs] Blodsockermätare

Jag har provat One Touch Ultra och tycker den _r bra, snabb och kr_ver
lite blod. Den _r ocks_ liten och smidig att ha med sig. Det enda jobbiga
_r att mixtra med nya teststickor vid varje m_tning. DEX _r bra med sina
tio stickor, men jag har ocks_ ett annat tips - Accu-Chek Compact. Den har
ett magasin med 17 teststickor _t g_ngen, m_tningen tar ca 15 sek och den
m_ter mycket bra, b_de j_mfrt med HemoCue och om man kontrollm_ter en
extra g_ng. Dessutom _r den b_ttre _n de andra om man vill bl_ddra mellan
sina m_tv_rden fr att f_ lite b_ttre koll.  Nackdelen _r att den _r lite
stor och klumpig. Nu v_xlar jag mellan den och Ultran beroende p_ vad jag
ska gra.

/Karin