[IPs] RE: [IPs] Re: [IPs] Vad hände???

Hej Erik

Jag byter mitt infusionsset var tredje dag, annars får jag ont i
insticksstället. Jag varierar också område, har alltid minst 2 centimeter
mellan gamla och nya stället. Jag bytte insulinampull igår kväll, byter
ungefär var 6e dag. Dessa problemen har jag haft nu i ungefär två veckor så
jag har bytt både insulin och infusionsset flera gånger.

Saken är ju den att det inte följer exakt samma mönster varje dag. Det
ligger ungefär likadant, men en del dagar får jag ju väldigt mycket
känningar, 4 st på en dag är lite mycket...

Jag ska prata med min diabetessköterska om 20/80 blandningen. Jag börjar
tröttna på att ha det så här...

Har nån fler tips??

//Jenny

Jenny Borgen