[IPs] Treige ampullestempler...

Dette er så irriterende! Hva er det Lilly gjør med ampullene sine tro? Enkelte pakker har liksom bare slike treiginger, som medfører oklusjonsalarm. Bytter jeg til en ny pakke, er alt bra igjen.

Skikkelig surt å ha spist lunch, for så å oppdage pumpa sier "beklager, men her er det en liten E4 på gang." Jeg var på grensa til å bli litt lav da, så det var derfor jeg valgte å sette insulin etter mat. Selvfølgelig måtte dette skje en dag jeg tilfeldigvis ikke hadde en ekstra ampulle med meg. Av erfaring vet jeg at oklusjonsalarmen nesten alltid kommer av at stempelet i ampullen er treigt (for mitt vedkommende). Det endte med at jeg måtte hjem fra skolen for å få tatt insulin. Grrr, fy og fy Lilly!

Neida.. Det var vel å sette det litt på spissen, men er det andre som har hatt samme problemet med Humalog 3ml penfill ampuller? Er det evt noe man kan gjøre bortsett fra å bytte ampulle? Jeg liker ikke å sløse med insulin! (noe man gjør når man ender med å måtte kaste nesten fulle ampuller, fordi pumpa klager på dem).

Håper ellers at alle har hatt en bra sommer uten for mye diabetesslit!

Ingrid