[IPs] luftbobler + litt mer pumpeglorifisering fra meg ;-)

Hei, og velkommen til nye medlemmer!

Jeg trives fortsatt kjempegodt med D-Tron, men en ting sliter jeg likevel
med. Til tross for at jeg sørger for å temperere insulinampullene først, får
jeg luftbobler i søkk og kav etter bytte. Det hjelper ikke en gang å bære
pumpa opp ned, så hva gjør man utover å være veldig påpasselig første dagen
etter ampullebytte? Det er jo dumt med disse boblene, for man sløser jo bort
unødvendig insulin når man må pumpe dem ut.

Ser dere har diskutert det med føling her også. Må si meg enig i at det har
blitt et mye mindre problem etter at jeg begynte med pumpa. De gangene jeg
har hatt føling på natta etter pumpestart, kan telles på under halvparten av
en hånd :-). Før skjedde det stadig vekk, og jeg var alltid skyhøy om
morgenen. HbA1c er ikke så fantastisk som jeg skulle ønske, men den holder
seg innenfor grensene og blodsukkeret svinger langt mindre. Dermed burde jeg
være fornøyd. Dessuten har jeg funnet ut at pumpa er genial når man er syk
og passiv. Bare programmere opp basaldosen litt, og blodsukkeret ligger
jevnt og fint uten at jeg trenger å spise.

Kort sagt skal det ekstremt mye til før jeg legger fra meg pumpa!
Ønsker deg lykke til Arnstein!

Ingrid
Ønsker