[IPs] Re: basal og opptak av insulin

Hei!

Har ikke prøvd å bruke lårene selv, men i følge boka skal jo insulinet suges
saktere opp der enn på magen.

På den annen side er det vel kanskje en stund siden du har satt noe som
helst insulin i låret. Når vevet har fått kjenne kjøret en stund vil jo
oppsugingen bli dårligere. Jeg merker selv at oppsugingen er best på
nederste del av magen, hvor jeg av praktiske grunner ikke satte sprøyter så
ofte.

Samtidig kan varmen få insulinbehovet til å gå ned en del. Merker det
spesielt i forhold til fysisk aktivitet. Har måttet redusere med opp i 70%
når jeg har gått og stresset mye på de varmeste dagene.

Til mandag setter jeg nesa mot Portugal. Skal bli spennende å se hvordan det
går med blodsukkeret pumpa i varmen.